Et vellykket inkluderingsarbeid krever god forankring blant kommune- og enhetsledere, fordi det bør ses i sammenheng med kompetanseutvikling og god utnyttelse av personalmessig kapasitet.
I uke 3 blir det gjennomført høringskonferanser om NOU 2022:13 Med videre betydning i Oslo 10. januar, Tromsø 11. januar og Bergen 13. januar.
Barnehage- og skoleeledere som tar modulbasert videreutdanning er høyt motiverte, men synes det er krevende å kombinere med lederjobben.
Behovsmeldinger fra de ulike partnerskapene (eiere og UH) skal leveres til det enkelte kompetansenettverk innen 23. januar 2023.
Det er nå vedtatt at rapporteringsfristen for tilskuddsordningene Rekom, Dekom og Kompetanseløftet utsettes fra 15. januar til juni.
Deltakerundersøkelsen for videreutdanning i 2022 viser at lærerne er godt fornøyde med læringsutbytte av videreutdanning. Undersøkelsen viser også at den økte kompetansen ikke kommer resten av personalet til gode i stor nok grad.